Nationale netwerkdag voor gebedshuizen 



Geliefde mensen van de Gebedshuizen en de 24-7Gebeds-projecten in Nederland

Sámen mogen we Zijn Huis van Gebed in Nederland zijn.
Samen vormen we 'een draaimolen waarvan we allemaal een stoeltje zijn', zoals God sprak op de eerste netwerkdag in nov 2005.

We waren dan ook vol verbazing toen we de reuze draaimolen zagen op de Dam in Amsterdam (foto), tijdens onze netwerkdag daar in april 2008. Het was een bevestiging voor het beeld dat we eerder kregen.
De draaimolen was zelfs hoger dan paleis en kerk, m.a.w.: Gods gebedsnetwerk is hoger en belangrijker dan welke regerende instantie in Nederland ook!

Als bidders zijn we geroepen om met God te regeren d.m.v. van eenparig, voortdurend vurig gebed.

De afgelopen jaren hebben de gebedshuizen (of –plekken) bezocht in Oldebroek, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Venlo. Nu zijn we te gast bij Stg. Huis van Gebed Twente die haar gebedsactiviteiten heeft op de Kroeze Danne in Ambt Delden in Twente.

Het zal inspirerend zijn om elkaar weer te spreken en ook nieuwe mensen te ontmoeten die bezig zijn met ditzelfde. We zien steeds meer mensen opstaan met een vuur van God in hun hart voor gebed (voortdurend, eenparig gebed).
Op vele plaatsen draait een 24-7gebedsketen. Geweldig! We nodigen hen allemaal uit om samen met ons één te zijn.
Laten we elkaar kennen, van elkaar leren, ons aan elkaar verbinden, zodat we niet alleen per plaats verbonden bidden, maar ook landelijk verbonden.

Samen zijn we Zijn HUIS VAN GEBED NEDERLAND.

Ik (Dorien) geloof dat deze gezamenlijke dagen in toenemende mate belangrijker worden.
Ik bemerk zelf in mijn geest dat God ‘haast’ heeft met het tot stand brengen van voortdurend dag en nacht gebed voor Nederland.
Niet dat elk Huis van Gebed perse deze visie hoeft te hebben, maar ik voel de Geest dringen dat de schalen van gebed voor Nederland vol gaan worden (Opb.5:8). De tijden worden ernstiger en ernstiger, het is alsof in 2009 de tijd alwéér een stadium verder is gekomen in ernst.

Laten wij niet zomaar doorgaan met ons eigen leventje. Laten we gaan voor dat waarvoor we ons voor geroepen weten. Zelf voel ik me geroepen om mijn werk nu neer te leggen en mijn dagen fulltime te besteden aan gebed en studie van het Woord van God, en de verdere groei van de gebedshuizen. 

Gebedshuizen zijn belangrijk, omdat die in omgevingen het gebed van vele christenen uit allerlei kerken zullen bundelen. Ze zullen tot gebedscentra zijn. Ons gezamenlijke gebed (met álle christenen) zal het tegengif zijn tegen alle duisternis die over de aarde zal komen.
Duisternis door de oogst van de zonde maar ook door het oordeel. Altijd is dan de juiste reactie voor God: Joel 2: 15
‘Blaast de bazuin op Sion, heiligt een vasten, roept een plechtige samenkomst bijeen. Vergadert het volk, heiligt de gemeente…’ 

De bazuin moet worden geblazen tot gezamenlijk, eenparig, volhardend, dag en nacht gebed en vasten. 
Informatie: Dorien tel.nr.: 06-40126793 

Dejongste netwerkdag voor gebedshuizen vond plaats zaterdag 4 april j.l. op de Kroeze Danne, Kappelhofsweg 14, 7495 RN in Ambt Delden. 

Hieronder een kort verslag en een video impressie van de dag.




Geliefde gebedshuis-mensen,

Het is alweer even geleden, maar graag willen we nog even terugkijken op de prachtige netwerkdag die we op zaterdag 4 april op de Kroeze Danne mochten genieten. Hartelijk dank, Huis van Gebed Twente, voor jullie ontvangst en gastvrijheid!

Even wat woorden als terugblik:
De dag stond in het teken van de Bruid en Jezus' terugkomst. We werden ons bewust dat we allemaal een stukje vertegenwoordigen van Zijn Bruid in Nederland, samen met al die andere Jezus-liefhebbende harten. Om dat te symboliseren legden we samen een puzzel van de Bruid. (zie de video impressie hierboven)

We werden ons bewust dat de Huizen van Gebed een speciale plek hebben in Gods strategie voor de eindtijd. Het zijn plekken om het gebed van de Kerk te verenigen en te intensiveren. Door het volhardende eenparige bidden zullen onze harten ontbranden in passie voor Hem, onze Bruidegom. Door deze passie zullen we de kracht en diepte van Zijn Woord meer en meer ontdekken. Maar ook zullen door deze passie onze harten meer en meer gaan branden van liefde voor onze broeders/zusters (en ook voor de ongeredden). Dit zal ons brengen tot eenheid, dat waar Jezus zo naar verlangt voor Zijn Kerk. Dan zullen we samen als stralende Bruid voor Hem staan in ons land, als Hij komt om de aarde, ook Nederland, te regeren!
Maar alles zal beginnen bij gebed. De eindtijd kerk zal een biddende kerk zijn.'Mijn Huis zal een bedehuis zijn.'

Samenvatting:
1. Jezus komt spoedig terug, we moeten ons klaarmaken
2.Voortdurend eenparig gebed is nodig - de vlam van het altaar vanuit ons land moet niet doven totdat Jezus terugkomt!
3.God roept ons terug naar onze eerste liefde - de intimiteit met Hem
4 Hij wil ons diep wortelen in Zijn Woord (= deel van de intimiteit)
5.God roept ons tot eenheid - de Bruid
(niet genoemd die dag, maar wel voor de volledigheid:) 6. Onze opdracht om de aarde te bereiken met het goede nieuws gaat afgemaakt worden!
Door dit alles wordt de BRUID zichtbaar!

Robin van Ommen uit Amsterdam én Kansas-City (the Tabernacle én IHOP-KC) sprak over 'het waarom' van huizen van gebed.
Je kunt zijn woorden nog eens horen op http://www.vriendvangod.nl/media/Robin_van_Ommen_over_Gebedshuizen.mp3
(Advies: Kies niet voor "openen", maar voor "opslaan", dan heeft u het op de computer staan en kunt u het eventueel later beluisteren.)

Robin vertelde ook dat er in sept. (sept-dec) in Amsterdam een school start speciaal voor mensen die zich geroepen weten voor een leven van fulltime-gebed (gebedszendelingen). De school heet IMI - Intercessory Missionary Internship. Leraren van IHOP Kansas City komen over om ons sleutels te leren hoe je voortdurend eenparig gebed kunt raliseren. Deze school richt zich in het bijzonder op mensen die zich willen inzetten om de nachtelijke uren te bidden .Het blijkt een bijzondere zegen te zijn om de nachten door te bidden. Misschien dat dit sommigen van jullie aanspreekt die aan het zoeken zijn naar Gods weg voor hun leven.
Meer informatie: http://www.huisvangebedtwente.nl/actueel/35

Ook zullen er open avonden en weekenden zijn voor ieder die geïnteresseerd is. We geloven dat God deze gelegenheden schept om de gebedshuizen te helpen realiseren.
We zullen jullie graag op de hoogte houden van deze mogelijkheden.

Trouwens, in the Tabernacle of the Nations in Amsterdam, precies in de Rosse buurt, groeien we langzaam maar zeker toe naar de realisatie van het dag-en-nacht-gebed. Na 3 jaren van noest en volhardend werken aan het gebouw voegt God nu meer en meer mensen toe en groeit het gebed. Ook geeft God hier (zoals gezegd) de mogelijkheid van onderwijs met de focus op gebedshuizen. Zelf mag ik sinds april deel uitmaken van dit team. Het is heel bijzonder om hier in Amsterdam te zijn, en te ervaren wat God juist hier doet in onze hoofdstad. Tevens bekend als de 'slechtste plek van Nederland'. Door al die jaren van aanhoudend gebed komt er nu een plek van gezamenlijk dag-nacht-gebed. Als jullie ook hier je gebeden willen toevoegen voor onze hoofdstad en ons land, wees vrijmoedig en kom! Laten we de gebeden bundelen, zodat ze krachtiger worden. Binnenkort zal de website worden aangepast zodat je kunt zien welke uren je zomaar binnen kunt komen. Houdt het in de gaten. (http://www.ywamamsterdam.org/tabernacle.htm).

Als gebedshuizenbeweging zijn we een beweging van eenheid. We zoeken naar eenheid naar binnen en naar buiten, ook met de andere gebedsbewegingen en kerken. God is op dit punt echt iets moois aan het doen in ons land. Laten we steeds hiervoor voorbede blijven doen, zodat Gods Droom van Eenheid werkelijkheid gaat worden in ons land. Het gebed dat in mijn hart brandt is dat de karaktereigenschap die het allermoeilijkste was in Nederland - immers waar was altijd zoveel verdeeldheid als in ons land? - dat dat nu onze allersterkste eigenschap gaat worden. Ik heb daar geloof voor!

Ik (Dorien) schrijf deze mail op 4 mei, na de schok van Koninginnedag, met dodenherdenking op het scherm - me realiserend dat God door de schokken een nieuw bewustzijn brengt van saamhorigheid en eenheid in dit land. Laten we bidden dat dit in Hem geworteld gaat worden!

We houden jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Lees ook de site van 24-7gebed . Als jullie iets te melden hebt, voel je vrij, laten we door ons netwerken elkaar versterken.

heel veel zegen en hartelijke groet,
Contactgroep Huizen van Gebed Nederland
Johan
Eric Abbink
Corrie Oosterhuis
Timo v.d. Woude
Dorien van 't Hoog
Actueel[toon alles]
Activiteiten[toon alles]